Przepisy

środa, 23 października 2013

Penne z tuńczykiem



Dzisiaj na obiadek zaserwowałam rodzince makaron penne z tuńczykiem w sosie pomidorowym. Jest to na prawdę łatwe i przede wszystkim tanie danie. Ja za składniki zapłaciłam max. 25 zł.  Bardzo dobrze sprawdza się na domówkach ( no chyba, że ktoś nie lubi ryb/tuńczyka, to wtedy odstawiamy trochę makaronu i robimy osobne "danie" - makaron z serem białym, cukrem i cynamonem, a to polane jest jeszcze roztopionym masełkiem. Też dobre ;] )



Penne z tuńczykiem

ok.20 min
ilość porcji: 5-6 os.

Składniki:
2 puszki pokrojonych pomidorów
2 puszki tuńczyka w sosie własnym
300g makaronu penne
1 cebula
4 ząbki czosnku
1 łyżeczka oleju
1 łyżeczka masła
pietruszka ( to jest  mój zamiennik do bazylii)
sól, pieprz

Przygotuj wodę na makaron i wlej łyżeczkę oleju. Daj też szczyptę soli

Przepis:
1. Przygotuj wodę na makaron i wlej łyżeczkę oleju. Daj też szczyptę soli. Poczekaj aż woda się zagotuje i wrzuć makaron.
2. W osobnym garnku na masełku podsmaż pokrojoną wcześniej w kostkę cebulę do momentu aż stanie się szklista.
3. Dodaj pomidory, pomieszaj i poczekaj aż trochę wody wyparuje. To będzie trwało tak 7-8 minut na średnim ogniu. Mieszaj co chwilkę. 
4. Wylej olej z puszki z tuńczykiem i dodaj go do pomidorów. Zamieszaj. Staraj się porozdzielać tuńczyka jak najbardziej się da.
5. Przepuść przez wyciskarkę czosnek. Dodaj dwie duże szczypty soli i jedną średnią szczyptę pieprzu.
6. Po ok.14 minutach makaron powinien być gotowy. Przecedź go i opłucz lekko zimną wodą, żeby się nie zlepił. Dodaj go do sosu.
7. Całość zamieszaj.
8. Pietruszkę dodaj na sam koniec, kiedy już jest gaz jest wyłączony. (Pamiętaj! umyj pietruszkę i oddziel od listki od łodyżek, których się nie je).

Ja do tego dania dodałam też bagietki z czosnkiem.. Mmm mm Delicious!

Bon appetit!
             ~Ewe





Jeżeli masz jakieś pytania, uwagi, a może pochwały to zostaw komentarz. 
Podziel się swoimi pomysłami